In the next few years the chinese middle-class is grow up and also the claims are increase. The myth of Western fashion haunts them, infact you can see walking around Shanghai Chinese dressed like super fashion European girls. This adoration is also reflected in their traditions that little by little changing, one of these is the marriage. The bride no longer wears the traditional silk kimono that leaves barely see feet butrather flashy clothes, with flounces and a lot of trawling.
Walking down the Bound inevitably you can see more than a couple of newlyweds that they would take pictures. The style that they follow is the western one but the rite of marriage remains the same, the Chinese are wont to celebrate the wedding at the restaurant. When the celebration is over the couple must bow 3 times before the parents, the first bow is to pray for heaven and earth, the second for the parents and the third for the wedding. But perhaps the most important moment of the day is the tea ceremony.
The people of Eastern is famous for its extravagance so much so that it is notuncommon to see a Micky Mouse help the bride in the celebration or see taking 50 figures to try to recreate the wedding like those of William & Kate. Certainly have the opportunity to attend a Chinese wedding must be really interesting, a mix of Eastern tradition and Western culture.
Negli ultimi anni la classe borghese cinese è aumentata e sono aumentate anche le loro “pretese”. Il mito della moda occidentale li perseguita, tant’è vero che passeggiando per Shanghai si vedono cinesi vestite come le super griffatissime ragazze europee. Questa loro adorazione si riflette anche nelle loro tradizioni che piano piano stanno cambiando, una di queste è il matrimonio. La sposa non indossa più il tipico kimono di seta rosso che lascia a malapena intravedere i piedi, ma bensì abiti vistosi, con balze e tanto di strascico.
Passeggiando per il bound della città inevitabilmente si incappa in più di una coppia di neo sposi che vogliono farsi immortalare con la metropoli alle loro spalle. (Io ne ho incontrate 4). La moda che seguono è quella occidentale ma il rito del matrimonio rimane sempre lo stesso, i cinesi sono soliti celebrare le nozze al ristorante. Gli sposi finita la celebrazione devono inchinarsi 3 volte davanti ai genitori, il primo inchino è per pregare per il cielo e la terra, il secondo per i genitori e il terzo per il matrimonio. Ma il momento forse più importante della giornata è la cerimonia del tè.
Il popolo orientale è famoso per la sua stravaganza tant’è vero che non è raro vedere un Micky Mouse aiutare la sposa nella celebrazione o veder assumere 50 figuranti per cercare di ricreare le nozze come quelle di Kate& William. Senz’altro avere la possibilità di partecipare ad un matrimonio cinese dev’essere veramente interessante, un mix tra cultura occidentale e tradizione orientale.
4 thoughts on “Oriente: La moda del matrimonio all’Occidentale”
great pictures! although the bride’s bit “puffy” ;p
I have a wordpress theme that I downloaded, it’s two column theme with a right sidebar. Can anyone please tell me if it’s possible to
switch the two around? Or where I can get a tutorial on
how to do it or something? So that I have a left sidebar.
Can this be done easily? How?.
I do not even know how I ended up here, but I
thought this post was good. Idoo not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if
yoou aren’t already 😉 Cheers!
How To Jailbreak Apple Iphone Four