The Pajamas: How to wear it
The Pajamas: How to wear it.
Temperatures are getting higher in the city and it is difficult to find a fresh, fashionable and ever-changing look every day.
That’s why I’m giving you a nice alternative today.
The Pajamas, a leader who has entered into everyday life for some years, has taken a great hold on the fashion crew, but women are not yet convinced.
Today I reveal how to wear it, what tricks to apply and under what circumstances can you wear it are you ready?
But before starting our journey through the world of nightwear … take a few minutes to read this article: Discovering Ibiza .
The Pajamas: a timeless style
The pajamas are a versatile head, we can choose the “long” or “short” model, this depends on the needs of each one of us or simply by the fit of the model and the comfort.
Pajamas are born as a garment to sleep, but in a society where everything is twisted, mixed and changed, this boss comes out of bed to show up in the morning light.
Surely the pajamas have a lot of pro, but also some counter.
Let’s find them together.
A pro is definitely its texture, made of silk or lightweight cotton, remains fresh on the skin.
It’s a large boss that does not force you and this is also a factor to your advantage, the fantasies are varied and stranger are the more everyone will fall in love with your pajamas.
The fantasy that goes for the big one is that with white background and fig leaves that reminds Hermès’s upholstery very much.
The pajamas I show you is a little different, also with white background vertical lines and blue and red shades with boats.
Pajamas designed by stylist Stella Jean.
The Pajamas at the Happiest Hour
Surely a place where we can go wearing the pajamas is the Happy Hour, handy and comfortable to wear with a pair of shoes with the heel,
For this outfit I chose a pair of red wedges of Givenchy that resemble the same shades of the garments.
The bag also fits perfectly and resumes the same shades of the shoes.
Loose hair and a makeup that emphasizes the eyes.
Are you ready to create your pajamas look?
Italian version
Il Pigiama: 3 semplici regole su come indossarlo
Le temperature sono sempre più alte in città e risulta difficile trovare ogni giorno un look fresco, alla moda e sempre diverso.
Per questo oggi vi svelo una simpatica alternativa.
Il Pigiama, un capo che è entrato nel daily life già da qualche anno, ha preso molto piede nelle fashion crew, ma le donne non sono ancora convinte.
Oggi vi svelo come indossarlo, quali trucchetti applicare e in che circostanza può essere indossato siete pronte?
Ma prima di iniziare il nostro viaggio attraverso il mondo degli indumenti da notte… prendetevi qualche minuto per leggere anche questo articolo: Discovering Ibiza .
Il Pigiama: uno stile senza tempo
Il pigiama è un capo versatile, possiamo scegliere il modello “lungo” o quello “corto”, questo dipende dalle esigenze di ognuno di noi o semplicemente dalla vestibilità del modello e del comfort.
Il pigiama nasce come indumento per dormire, ma in una società dove tutto si stravolge, si mixa e si modifica anche questo capo esce dal letto per mostrarsi durante la luce mattutina.
Sicuramente il pigiama ha un sacco di pro ma anche qualche contro.
Scopriamoli insieme.
Un pro è sicuramente la sua texture, realizzato in seta o in cotone leggero, rimane fresco sulla pelle.
E’ un capo ampio che non costringe e anche questo è un fattore a suo vantaggio, le fantasie sono svariate e più strane sono più tutti si innamoreranno del vostro pigiama.
La fantasia che va per la maggiore è quella con sfondo bianco e foglie di fico che ricorda molto la tappezzeria di Hermès.
Il pigiama che vi mostro io è un po’ differente, anch’esso con sfondo bianco righe verticali e tonalità blu e rosse con barchette.
Pigiama disegnato dalla stilista Stella Jean.
Il Pigiama all’happy Hour
Sicuramente un luogo dove possiamo andare indossando il pigiama è l’happy Hour, pratico e comodo da indossare con un paio di scarpe con il tacco,
per questo outfit ho scelto un paio di zeppe rosse di Givenchy che riprendono le stesse tonalità dei capi.
Anche la borsa si abbina perfettamente e riprende le medesime tonalità delle scarpe.
Capelli sciolte e un trucco che dia risalto agli occhi.
Pronte per creare il vostro look da pigiama?
Pigiama Stella Jean
Scarpe Givenchy
Borsa Kelly Hermès
Sunglasses Fielmann
3 thoughts on “The Pajamas: How to wear it”
love this look
<3 <3 <3
Hands down, Apple’s app store wins by a mile. It’s a huge selection of all sorts of apps vs a rather sad selection of a handful for Zune. Microsoft has plans, especially in the realm of games, but I’m not sure I’d want to bet on the future if this aspect is important to you. The iPod is a much better choice in that case.